CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Saturday, September 4, 2010

☺KURNIAAN ILAHI YANG TAK TERNILAI☺

Sebulan lebih selepas kahwin aku di sahkan mengandung...memang tak disangka sangat tp aku terima kurniaan ilahi yang tak ternilai ini dengan perasaan yang terharu dan gembira tak terkira..tak sabar nak khabarkan berita gembira ni kepada semua ahli keluarga..masa tu aku di sibu..kebetulan seminggu selepas dpt berita gembira tu aku blk ke n9 utk berjumpa dgn suami.sebenarnya aku g klinik bkn utk tahu aku ni mengandung ke tak tp sbb perut aku ni mcm sakit semacam..macam sakit senggugut pon ada,lebih kurang 2 minggu aku sakit mcm tu..itu yang pergi jumpe doktor,tp berita gembira yang aku dapat..hehehe..mmg gembira sgt..tak sabar nak tgk bb tu..doktor ckp br 4 mggu..jpe je hubby aku ajak hubby g klinik utk scan..mmg xcited sgt wpun masa tu br je 4 mggu..ms scan nampak benda bujur je dlm rahim aku..janin..ms tu mcm x percaya je ada sesuatu dlm rahim aku ni..x sabar nak rasai saat2 janin ni mbesar..tak sabar sgt nak tunggu bb tendang menendang perut aku..hari2 aku ckp dgn bb dlm perut ni,wpun ms tu bb tak membesar lg dlm perut..dia lah peneman aku di perantauan yang jauh dr suami dan keluarga..dia lah penguat semangat aku utk berada di sibu..

Setiap 3 mggu aku blk jpe dgn hubby...setiap kali jumpe hubby aku akan tanya perubahan perut aku..besar ke tak..tak sabar aku nak tunggu perut ni memboyot..tp perut aku mmg x besar sgt wpun ms tu dah 4 bln...aku tak alami alahan yang teruk sgt sepanjang mengandung..muntah2 sekali sekala je cuma selera aku je yg menurun..tp klu mkn mknan luar aku berselera plak..hehehe..

Makanan pertama yang aku ngidam ialah daging rusa..aku teringin sgt nk mkn nasi minyak gulai daging rusa..setiap kali keluar kelas masa kat sekolag mesti aku terbau nasi minyak dan gulai daging..nasib baik masa tu dah nak cti sekolah..aku btau kakak aku n dia pon siap cari dalam internet..nasib aku mmg baik sbb ada org seremban jual daging rusa...on de way amik aku kat epot,hubby bli daging rusa tu..mmg tak sabar sngt nak balik kg utk suruh mak aku msk daging rusa tu..Alhamdulillah,semua mknan yang aku teringin sgt nak mkn mmg dpt..wpun mknan tu aku ckp nk mkn dlm hati je msti dpt..mmg murah rezki bb ni..

Masa kandungan 4 bulan aku alami sakit pinggang,aku pon p klinik utk checking..doktor scan perut aku...masa tu aku teruja sangat sbb boleh tengok bb.. bb aktif sangat, asyik duk tendang alat scan yang doktor guna tu..doktor ckp: bb awak sht dan sgt aktif, awak bakal dapat anak perempuan,tgk tu jelas nampak jantina dia..hepi sgt aku ms tu....bb langsung tak sorok anu dia,mmg dia nak tunjuk kat aku yang dia adalah perempuan..mmg aku teringin sgt anak perempuan sbb anak buah aku 3 org je perempuan drp 12 org...sblh hubby plak 1 org drp 6 org...tp sebenarnye tak kisah la bb tu girl or boy yg penting bb sht..masa bb duk tendang menendang tu aku ckp la kat doktor tu aku dapat rasa bb tgh menendang..doktor cakap mane ade,bari 4 bulan,tak dapat rasa lagi..tggu lah 5 bulan baru dapat rasa bb menendang..aku ckp la kat doc,mane ade,sy mmg rase bb tu menendang tp tak de la kuat sgt,just mcm ade org jentik yang lembut kat dlm tu..rasa geli2 gitu..hehehe..

Bila dah tau jantina bb aku pun sibuk la duk mencari nama bb dalam buku n dlm internet..org ckp sebelum bagi nama anak kita mesti niat dulu nak anak kita mcmana br cari nama yang maknanya sama dengan niat kita..jadi aku nak anak aku bijak..jadi aku cari nama yang maksud bijak..aku jumpe nama Zafryn yang maksudnya kebijaksanaan..nama agak kelakian tp aku nak jugak guna nama ni..aku nak guna nama ni utk anak aku samaada dia perempuan ataupun lelaki..jadi aku nak bagi nama NUR EISYA ZAFRYN SOFEA kalau dia perempuan, AHMAD ZARIF ZAFRYN atau AHMAD AKIF ZAFRYN kalau bb ni boy..hubby pn suka nama ni..aku bercadang nak guna nama Zafryn utk semua anak2 aku nanti tak kira dia boy or girl..tak sabar rasanya nak panggil bb ni dgn nama ni..

Setiap kali montly checking doc ckp bb aku sihat..mmg aku tak sabar sangat nak tunggu bb ni lahir..doc jangka bb ni akan kuar 18.9.2010..ooh..seminggu lepas raya..mmg aku tak sabar sgt nak tunggu saat tu..aku tak sabar nak shopping barang bb..sebenarnya aku tak perlu pon nak sediakan byk sgt keperluan bb nti sbb kakak2 aku byk sgt bg barang anak dia dulu kat aku..penuh satu almari..bj mengandung pon aku x bli..sume kakak aku yang bagi..katil bb,buaian sume kakak aku bg..mmg beshhh!!!tak sabar aku nak tunggu bb ni keluar tengok dunia yang indah ini...setiap hari sebaik sahaja blk dari sekolah sampai ke malam aku pasangkan surah2 alquran yang aku download dari internet ..tak lupa juga aku bacakan surah2 seperti surah mariam,luqman,yusuf n surah yassin selepas solat magrib...aku harap anak aku nanti cepat dapat baca alquran sbb ada org ckp bb mudah belajar benda yang dia biasa dan selalu dengar semasa dia dlm kandungan..dalam kereta pn aku pasang surah2 alquran..

Cuti sekolah pertengahan tahun mmg ditunggu2 sbb cti di sarawak 3 minggu sbb cti hari gawai seminggu bersambung dgn cti sekolah 2mggu..syok sgt2 sbb aku plan nk shopping barang bb sket..tak kan bb xde baju baru..aku pon btau la hubby rancangan aku ni,tp  hubby tak setuju..dia ckp nti dah nak bsalin br beli,x elok bli awal2, sbb bukan payah pon nak barang bb ni..huhuhu..aku pn ikut je la..nak sgt puas kn hati aku ni aku pon ajak la hubby g shopping baju preggy...dpt jugak aku rembat 4,5 helai..hehehe..aku bli ni pon sbb kakak aku bagi baju yang sesuai utk dipakai masa kerja je,so aku pn bli la baju utk kuar jln2..hehehe..sepanjang cuti ni aku mmg busy sgt..busy g jln2, g kenduri kawen kadang2 x sedar yg aku ni tgh pregnant..hehehe..tp x plak rase penat sbb perut aku ni x besar sgt wpun dah 6bln..badan aku je yang makin mengembang bagai di pam2..hehehe..ramai yang tegur aku mcm tu..mesti zat2 yang aku makan tu tak sampai kat bb..aku je yang dapat.. 

Beberapa hari sebelum aku blk ke sibu aku pergi ke klinik di kg untuk rutin rawatan bulanan..nurse ckp aku ada kencing kotor..dia srh aku bt rawatan susulan di klinik kat sibu pada rabu mggu berikutnya..aku rase pelik sbb menurut kakak aku kalau kencing kotor doktor akan cpt2 refer ke hospital tp aku tak pulak..nurse just suruh aku wat rawatan susulan seminggu lps tu..aku pk mgkin tak teruk kot..jadi aku takde la risau sangat..


Aku balik ke Sibu pada 20.06.2010 dihantar oleh hubby ke airport..sedih sgt nak berpisah dgn hubby..setiap kali nk berpisah mesti aku tak dpt nak menahan tangisan ni..tapi ada sedikit kekuatan ble aku fikir yang aku punya bb yang akan menemani aku di sibu...tu lah kekuatan aku setiap kali aku nak berpisah dgn suami tercinta..sampai di sibu dah pukul 10 mlm..sblm aku terbang aku dah siap2 telefon uncle teksi utk ambik aku kt airport sibu..aku sampai rumah sewa kol 10.30 mlm..sume housemate aku dah sampai..malasnye aku nak angkut beg 12 kg ni naik tingkat atas..tp aku gagahkan diri jugak angkat beg 12kg tu naik tangga..masa tu tak terfikir pun aku tgh mengandung..main belasah jer..tp ble dah sampai ke bilik baru terasa sakit skit kat bahagian bawah perut aku tu..istighfar panjang aku masa tu..baru terfikir yang aku tgh mengandung..tak putus2 aku berdoa moga2 bb aku sht..lps telefon hubby aku pn tdo..


Keesokan paginya aku pergi sekolah seperti biasa..mmg malas sgt nak pergi sekolah masa tu..biasalah,perasaan tu sentiasa bertandang di hati ni setiap kali br balik dr kg..huhuhu..sempat jgk aku bli beberapa pasang kain pasang masa cuti haritu utk kwn baikku kat sekolah tu..balik dari sekolah aku pn buat la rutin harian aku kat cni..siap je mandi n solat zohor aku terus lelapkan mata..bgn pn dah petang..dah masuk asar pn..aku mandi,solat dan turun ke bawah utk lepak bsama2 housemate sambil2 tgk tv..tgh2 syok tgk tv br aku perasan aku tak rasa  bb bergerak hari ni..tangan aku sentiasa mengusap perut aku untuk memastikn bb bergerak..tp lama jgk aku duk usap2 perut tu,tp xde pn rasa tendangan bb mcm biasa..kalau sblm ni waktu mcm ni la dia aktif dgn waktu aku nak tdo..aku dah mula risau..cuak jgk rasenye..cepat2 aku bgtau hubby tentang perkara ni..hubby suruh aku g klinik tp aku ckp dah petang..esok je la kau g klinik..mlm sebelum tdo,tgh aku duk sembang dgn hubby melalui telefon tibe2 bb bergerak tp sekali je..masa tu aku gembira sangat..lega rasa hati ni..aku pn btau hubby tp hubby suruh jgk aku g klinik esok..aku ckp aku akn pergi ke klinik lps blk dari sekolah..aku pn tdo dengan hati yang tenang sbb bb dah bergerak walaupun sekali..


Tengah tido mlm tu tbe2 aku rasa perut aku memulas2..sakit sangat..berpeluh2 dahi aku..aku pn terjaga sekejap tgk jam..oh pukul 3.00 pagi..oleh kerana mengantuk sangat aku tertido kembali walaupun masa tu sakit sgt rasa mcm pusat aku ditarik2 dari dalam..ms tido blk tu aku sempat bermimpi aku kat hospital,aku dah bersalin..aku tgh pegang bb..mgkin tu bb aku..aku letak bb atas katil bb..dalam katil tu ada 2 org bb lain..tp kenapa semua bb tu gelap..hitam..semua bb tu pn dibalut dgn kain hitam...tbe2 aku terjaga..mmg berpeluh dahi aku..sakit masih terasa lagi..aku tgk jam..pukul 3.10 pagi..aku gagahkan diri utk bangun..tbe2 je aku rasa nak terkencing..tp aku tak dpt bgn..sakit sgt perut aku ni..rasa nak menangis..dalam hati aku tak putus2 aku berdoa agar anak aku selamat..aku gagahkan diri utk bangun,ble aku dpt bgn tbe2 rasa sakit tu hilang serta merta..aku pn terfikir,rasa sakit aku tadi mimpi je ke atau betul2??mungkin mimpi je kot..mimpi dalam sedar..aku pn g toilet..lps siap aku terus sambung tido..terlupa yang aku sakit perut tadi..aku g sekolah seperti biasa..









No comments:

Post a Comment